Edukacja zdalna – gdy nie ma alternatywy w czasie pandemii

Dr Piotr Karaś(Link do innej strony), Edukacja zdalna – gdy nie ma alternatywy w czasie pandemii, w:

Stanisław Dylak, Anna Beata Kwiatkowska, Zdzisław Nowakowski and Beata Przyborowska (red.) Wspólna szkoła wspierana edukacją zdalną, 2021 (multimedialna publikacja sieciowa: https://wspolna-szkola.pcss.pl/edukacja-zdalna-gdy-nie-ma-alternatywy-w-czasie-pandemii-2/(Link do innej strony))

Zainteresowania naukowe Pana dr Piotra Karasia  skupiają się wokół pedagogicznego wymiaru wprowadzania nowych technologii kształcenia, edukacji na odległość, e-learningu, m-learningu, infrastruktury informatycznej szkół. Stąd zaproponowany artykuł, w którym Autor opisuje różnorodne produkty cyfrowe potrzebne przy edukacji zdalnej. Jak podkreśla w swoim artykule dr P. Karaś „Spore zainteresowanie nauczycieli skierowane jest w stronę platformy e-learningowej Moodle. Dane globalne dotyczące jej implementacji świadczą o jej dużej popularności wynikającej z łatwej obsługi, licencji open source oraz ciągłego rozwoju i udoskonalania aplikacji przez informatyków z całego świata”.

Jako informatyk dr P. Karaś przypomina, że „Ważnym zadaniem jest odpowiednie przygotowanie komputerów poprzez zaktualizowanie oprogramowania zarówno systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej, jak i samej aplikacji do pracy zdalnej. Czynności konserwacyjne nie zawsze są brane pod uwagę przez użytkowników, a w istocie dają wymierne korzyści i zapewniają stabilną pracę komputera”. To ważna uwaga, o której każdy użytkownik technologii powinien pamiętać!